Hangi Faktörler Personel Performansını Etkiler?
Personel performansını etkileyen faktörleri anlamak, işyeri
verimliliğini ve çalışan moralini iyileştirmek için önemli olabilir.
Çalışanların performansını hem işyerinde hem de kişisel yaşamlarında etkileyen
birçok faktör vardır. İşyerinde sorunlara yol açabilecek sorunların yaşanmaması
için personel ve yönetim arasında açık bir diyaloğun sürdürülmesi önemlidir.
Kişisel
konular, işyerinde performansı engelleyebilecek önemli bir faktördür. Çoğu
insan çalışma günlerini boşanma, kredi notum düşük nasıl kredi çekerimaile
üyeliği kaybı veya diğer travmatik duygusal sorunlar gibi ciddi bir kişisel
krizden tamamen ayıramaz. Bir yönetici ya da amir çalışan için bu sorunu
çözemezken, bir çalışanın ciddi kişisel krizleri sırasında anlayış ve sabır
sağlayarak bir şirket sadakat yaratır. Bir çalışanı, bir şirket varlığından
ziyade bir kişi gibi ele almak, performansını normal seviyeye getirmek için
hayati önem taşıyabilir.
İşyerleri genellikle sosyal yerlerdir ve dostça bir işgücü
bir şirket için büyük bir varlık olabilirken, işyeri ilişkilerinin iniş ve
çıkışları personel performansını büyük ölçüde etkileyebilir. Kahve molalarının
genişletilmiş konuşmalar haline gelip gelmediği ya da tüm ofisin dikkatini
dağıtmak için ön büro sorumlusu dikkatini dağıtmaktan vazgeçirir, işyerinde
sosyal ve profesyonel bir atmosfer arasındaki farkı açıkça tanımlamak
önemlidir. İşyerinin dışındaki etkinlikleri veya akşamları kurarak çalışan
arkadaşlıklarını teşvik etmeyi deneyin, ancak çalışma saatleri boyunca
profesyonel davranışlarda ısrar etmekten korkmayın.
Teknik
düzeyde, personel performansına etki edebilecek bir faktör uygun eğitim ve
niteliklerdir. İstihdamın ilk birkaç haftasında, yeni çalışanlara, işi doğru
bir şekilde öğrenmelerini ve kapasitelerinin ötesinde olmadıklarından emin
olmalarını sağlayın. Bazı şirketler, gelir belgesiz kredi veren bankalaryeni çalışanlarını genel sekreterlik veya asistan havuzunda
işe alarak çalışırlar, daha sonra onlara vaat ettikleri veya açıkça keyif
aldıkları alanlarda kişiselleştirilmiş bir işe dönüşmelerine olanak tanıyan ek
fırsatlar ve eğitim verirler. Bu program yönetimi sadece bir işçinin güçlü ve
zayıf yanlarını gözlemlemek için basit bir mülakattan daha iyi bir şansa sahip
olmakla kalmaz, aynı zamanda çalışanlara şirkette geleceği hakkında bir seçim
sunar.
Her ne kadar önemsiz olsa da, zayıf veya hatalı ekipman
personel performansını etkileyebilir. Ofis çalışanları on yıl öncesindeki
bilgisayarları kullanmak zorunda kalıyorsa, sadece üretkenlik yavaşlayacaktır,
aynı zamanda işlerinin şirket için önemsiz olduğunu düşünebilirler. Dövülmüş
araçları kullanmak ve güvenlik halatlarını aşmak zorunda kalan bir inşaat
işçisi, güvenliğinin işverenler için yeni ekipman satın almak için harcayacağından
daha az önemli olduğunu düşünebilir. Finansal yeteneğin en iyisine, işe doğru
ve verimli bir şekilde çalışabilmek için personele doğru araçları vermeye
çalışın.
Yorumlar
Yorum Gönder