Stok Planlamasının Temelleri Nelerdir?



Stok planlaması, şirketlerin tüketici talebini karşılamak için ellerinde bulundurmaları gereken ürün miktarını belirlemek için kullandıkları yöntem ve prosedürlerdir. Bu planlama, şirketin envanter yönetim sistemine ve iş operasyonlarına bağlı olarak birkaç adım içerebilir. Envanter, genellikle en büyük ikinci gider şirketlerinin bordro dışına çıkabilmesi, kredi notum düşük nasıl kredi çekerim envanter yönetimini yapması ve önemli bir iş fonksiyonunun planlanmasıdır.

Envanter planlamasının ilk adımı gelecekteki satışları tahmin etmektir. Bu tahmin analizi, şirket ürünlerinin çeşitli satış eğilimlerini belirlemek için tarihsel satış kayıtlarını gözden geçirerek yapılabilir. İşletmeler genellikle satış tahminlerine bir tampon tutarı ekler. Bu arabellek tutarı, şirketlerin daha önce tahmin edilenden daha yüksek satışlar olması durumunda çeşitli ürünlerden çıkmamasını sağlayabilir. Şirketler ayrıca tüketici talebi, davranışları ve gelirlerini değerlendirmek için bir ekonomik piyasa analizi yapabilirler. Bu ekonomik faktörler daha yüksek tüketici alımlarına yol açabilir ve eldeki mevcut envanterin daha düşük olmasına neden olabilir.

Envanter planlamasındaki bir sonraki adım, iş yerleri için gerekli ürünleri satın almaktır. Bu süreç, ürünleri, ekranları, alma veya doğrulama yöntemlerini seçmek ve sistemi yeniden sıralamayı içerir. Birçok şirket tatiller veya mevsimlere denk gelen tüketim mallarını sipariş etmeye çalışır. Şirketler ayrıca hızla satış yapacak ve daha yüksek gelirler üretecek popüler ürünleri de sipariş edebilirler. Bu envanter planlama süreci genellikle bir muhasebe bütçesi içerir. Bu bütçe, şirketlerin durgun satışlara ve daha yüksek depolama veya diğer iş maliyetlerine yol açacak ürünlere aşırı yüklenmemesini sağlar.

Şirketler ayrıca önümüzdeki sezonlar için yeni ürünler satın alınmadan önce envanteri hızlı bir şekilde taşımayı planlayabilirler. Bu yöntemler arasında promosyon satışları, indirimler ve satış veya tasfiye satışı bulunmaktadır. Bu süreçler, şirketlerin kısıtlanamayan eski envantere takılmamasını sağlar. Ayrılmaz envanter, iş ortamında yaygın olarak eskimedir. Eskimiş envanter, şirketlerin ürünleri operasyonel gelirlere karşı zarar olarak ayırmalarını gerektirebilir. Eldeki stok miktarına bağlı olarak, bu zarar şirketin gelirine önemli ölçüde indirgenebilir.

Envanter planlamasında önemli bir nokta, şirketin envanterinde bulunan tüm fiziksel ürünleri takip etmektir. Şirketler iki muhasebe yönteminden birini kullanır: sürekli veya periyodik. Sürekli bir envanter sistemi, gelir belgesiz kredi veren bankalar her ürün alımından veya satışından sonra doğru bir sayımı korur. Periyodik envanter sistemi, muhasebe yılı boyunca yalnızca belirli zaman aralıklarında envanter sayılarını günceller. Çoğu şirket, iş faaliyetlerine bağlı olarak envanteri aylık veya üç aylık olarak güncellemeyi tercih eder.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Hangi Faktörler Personel Performansını Etkiler?

Şirket Mührü Nedir?

Şirket Finansalları nedir?