Talep Planlaması Nedir?



Talep planlaması, şirketlerin tedarik zinciri faaliyetlerinin bir parçası olarak iş süreçlerini yürütmeleridir. Bu etkinliğin iki yönlü bir amacı vardır: Tüketici talebini artırın ve şirketin artan talebi karşılama kapasitesini artırın. Şirketler, tüketici bilincini artırmak için reklam, kredi notum düşük nasıl kredi çekerim  yüksek kaliteli malzemeler veya promosyonlar için para harcar. Mal veya hizmet talebi arttıkça, şirketlerin talebi karşılamak için ürünleri tedarik zinciri boyunca hızla taşıması gerekmektedir. Şirketler ayrıca karı artırmaya ve talep planlaması yoluyla masrafları azaltmaya çalışmaktadır.

Serbest piyasa toplumunda, bir ekonominin arz ve talep vardır. Tedarik, işletmeler tarafından sunulan mal veya hizmettir. Talep, tüketiciler tarafından mal ve hizmet arzusunu temsil etmektedir. Şirketler, mal ve hizmet tedarikinin tüketici talebini karşıladığı bir dengeye ulaşmaya çalışıyorlar. Bu denge noktası genellikle bir şirket için en yüksek karla sonuçlanır.

Şirketler tipik olarak mal ve hizmet tedariklerini kontrol edebilirler. Satın aldıkları malların miktarına göre malları artırabilir veya azaltabilir ve mal haline dönüşebilir. Bununla birlikte, talep çoğu zaman kontrolden çıkmaktadır. Bu, şirketlerin tüketicileri mal ve hizmet satın almaya yönlendirdiği talep planlamasına yol açar. Bu sürecin başlatılması, bir şirketin malları veya hizmetleri açısından yetersiz hizmet alan tüketicileri bulmak için pazarları analiz etmeyi içerir.

Reklam kampanyaları yaygın bir talep planlaması biçimidir. Şirketler, tüketicileri mal ve hizmet satın almaya teşvik etmek için bir mesaj sunuyor. Bazı durumlarda, gelir belgesiz kredi veren bankalar bir şirket bir bölgeye büyük miktarda mal gönderebilir ve bunları diğer pazarlardan daha düşük bir fiyata satabilir. Bu durum, şirketin stok stoklarını talep edebilmesi nedeniyle talebi teşvik etmekte ve işletmenin malları hızlı bir şekilde satmasını gerektirmektedir. Şirketler ayrıca birden fazla perakendeciye mal satarak bir pazarı doyurabilirler.

Talep planlaması, farklı bölgeler için farklı pazar stratejileri oluşturulmasına da neden olabilir. Örneğin, bir şirket bir bölgede düşük stoklu malları yüksek bir fiyata satabilir. Bu, tüketicilerin malın düşük kaliteye bağlı olarak yüksek kaliteli ve talep olduğuna inandıkları için talebi artıracaktır. Bir diğer bölge, yüksek yerel rekabet nedeniyle düşük fiyatlardan yararlanabilir. Tüketicilerin ürünleri ikame etmesine neden olacak şekilde, şirketlerin tükenmek için büyük miktarda mal stoğu ihtiyacı var.

Şirketler, talep planlama stratejilerine dayanarak tedarik zincirlerini farklı şekilde çalışmalıdır. Düşük stok alanları, tam zamanında stok modelini gerektirebilir. Bu, malları hızlı ve kesintisiz bir şekilde teslim etme yeteneğini içerir. Diğer stratejiler distribütör ve depoların kullanımını gerektirir. Her bölge, her zaman doğru mal tedarikini sağlayacak bir sisteme sahiptir.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Hangi Faktörler Personel Performansını Etkiler?

Şirket Mührü Nedir?

Şirket Finansalları nedir?