Talep Planlaması Nedir?
Talep
planlaması, şirketlerin tedarik zinciri faaliyetlerinin bir parçası olarak iş
süreçlerini yürütmeleridir. Bu etkinliğin iki yönlü bir amacı vardır: Tüketici
talebini artırın ve şirketin artan talebi karşılama kapasitesini artırın.
Şirketler, tüketici bilincini artırmak için reklam, kredi notum düşük nasıl kredi çekerim yüksek kaliteli malzemeler veya promosyonlar
için para harcar. Mal veya hizmet talebi arttıkça, şirketlerin talebi
karşılamak için ürünleri tedarik zinciri boyunca hızla taşıması gerekmektedir.
Şirketler ayrıca karı artırmaya ve talep planlaması yoluyla masrafları
azaltmaya çalışmaktadır.
Serbest piyasa toplumunda, bir ekonominin arz ve talep
vardır. Tedarik, işletmeler tarafından sunulan mal veya hizmettir. Talep,
tüketiciler tarafından mal ve hizmet arzusunu temsil etmektedir. Şirketler, mal
ve hizmet tedarikinin tüketici talebini karşıladığı bir dengeye ulaşmaya
çalışıyorlar. Bu denge noktası genellikle bir şirket için en yüksek karla
sonuçlanır.
Şirketler tipik olarak mal ve hizmet tedariklerini kontrol
edebilirler. Satın aldıkları malların miktarına göre malları artırabilir veya
azaltabilir ve mal haline dönüşebilir. Bununla birlikte, talep çoğu zaman
kontrolden çıkmaktadır. Bu, şirketlerin tüketicileri mal ve hizmet satın almaya
yönlendirdiği talep planlamasına yol açar. Bu sürecin başlatılması, bir
şirketin malları veya hizmetleri açısından yetersiz hizmet alan tüketicileri
bulmak için pazarları analiz etmeyi içerir.
Reklam
kampanyaları yaygın bir talep planlaması biçimidir. Şirketler, tüketicileri mal
ve hizmet satın almaya teşvik etmek için bir mesaj sunuyor. Bazı durumlarda, gelir belgesiz kredi veren bankalar bir şirket bir bölgeye büyük miktarda
mal gönderebilir ve bunları diğer pazarlardan daha düşük bir fiyata satabilir.
Bu durum, şirketin stok stoklarını talep edebilmesi nedeniyle talebi teşvik
etmekte ve işletmenin malları hızlı bir şekilde satmasını gerektirmektedir.
Şirketler ayrıca birden fazla perakendeciye mal satarak bir pazarı
doyurabilirler.
Talep planlaması, farklı bölgeler için farklı pazar
stratejileri oluşturulmasına da neden olabilir. Örneğin, bir şirket bir bölgede
düşük stoklu malları yüksek bir fiyata satabilir. Bu, tüketicilerin malın düşük
kaliteye bağlı olarak yüksek kaliteli ve talep olduğuna inandıkları için talebi
artıracaktır. Bir diğer bölge, yüksek yerel rekabet nedeniyle düşük fiyatlardan
yararlanabilir. Tüketicilerin ürünleri ikame etmesine neden olacak şekilde,
şirketlerin tükenmek için büyük miktarda mal stoğu ihtiyacı var.
Şirketler, talep planlama stratejilerine dayanarak tedarik
zincirlerini farklı şekilde çalışmalıdır. Düşük stok alanları, tam zamanında
stok modelini gerektirebilir. Bu, malları hızlı ve kesintisiz bir şekilde
teslim etme yeteneğini içerir. Diğer stratejiler distribütör ve depoların
kullanımını gerektirir. Her bölge, her zaman doğru mal tedarikini sağlayacak
bir sisteme sahiptir.
Yorumlar
Yorum Gönder