Zor bir satış nedir?



Sert bir satış, güçlü ve agresif olmak ile karakterize bir satış taktiğidir. “Sert satış” terimi, 1950'lerde Amerika'nın sert satış taktiği ile birlikte ortaya çıktı. Bu teknik, kredi notum düşük nasıl kredi çekerim bir ürünün satış alanının daha az doğrudan olma eğiliminde olduğu ve tüketicinin bir satın alma yapmak için baskı uygulanmadığı yumuşak bir satışın belirgin bir karşıtlığıdır. Sert satışın etkinliği konusunda çok sayıda çalışma yapılmıştır ve sonuçlar farklılık göstermektedir. Bazı tüketiciler iyi tepki verirken, bazıları da üretmez ve bazı kültürel faktörler, birinin zor bir satışla kendini rahat hissedip hissetmemesi konusunda bir rol oynar gibi görünmektedir.

Reklamda, zor bir satış, açık, doğrudan ve güçlüdür. Net bir mesaj verir ve ürünü tüketiciye ulaştırmaya odaklanmak ve ürünü satın almak ve satın almak istemek için ikna etmeye odaklanarak, çevreden kaçınmayı önler. Televizyon ve radyoda sabit satışlar hızlı konuşma, yüksek ses seviyesi ve genellikle kör bir stil içerebilir. Baskıda, zor bir satış, noktaya ulaşan basit, yüksek etkili bir mesaj için gider.

Satış görevlileri de zor satış yapıyorlar. Otomobil satışçıları ve emlakçıları, bir teklifin ya da promosyonun yakında sona ereceğini ve tüketicilerin hemen bir satın alma işlemi yapmaları ya da kaybetme riskiyle karşı karşıya olduklarına inanmaları gerektiğini öne süren sert satış taktikleri için özellikle kötüdür. Her türlü ürünün satış görevlisi, tüketicinin satın alma işlemini tamamen göz önünde bulundurma şansına sahip olmadan önce, hızla bir satışa odaklanan benzer taktikleri kullanır. Tüketiciler bazen bunu bırakarak ya da ayrılmakla tehdit ederek, satış elemanını fiyatı düşürmeye ya da anlaşmayı kapatmak için başka tavizler vermeye zorlayarak bu avantajlarını kullanabilirler.

Bu zor satış, bazı tüketicilere satılabilir. Bazı tüketiciler araştırmayı ve gerekli özeni göstermeyi tercih ediyorlar ve opsiyonlarını keşfettikleri sırada baskı yapmadan bir satış görevlisi ile konuşmak isteyebilirler. Bu tüketiciler, satın alma yapmak zorunda kalmayı istemedikleri için, baskıya olumlu tepki vermeyebilirler. Diğer tüketiciler bu satış taktiğini daha az sakıncalı buluyor ve zor bir satışla birlikte gitmeye tamamen istekli olabilirler; Bazı çok merak uyandıran tüketiciler, gelir belgesiz kredi veren bankalar daha iyi bir anlaşma elde etmek için sert satış tekniklerini kendi avantajlarına yönlendirebilirler.

“Sert satış” terimi de tüketicilere referans olarak kullanılmaktadır. Tüketici gibi görünüyorsa ya da zorlayıcı olacak ve bir satış yapmak zor olabilirse, tüketici zor bir satış olarak anılabilir. Satış görevlileri için, sert satışlar sinir bozucu çünkü çoğu zaman bir şey satın almadan önce veya bazen hiçbir şey satın almadan çok fazla zaman harcıyorlar. Bu, satış elemanını komisyon ve ikramiye kaybına maruz bırakabilir.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Hangi Faktörler Personel Performansını Etkiler?

Şirket Mührü Nedir?

Şirket Finansalları nedir?