Zor bir satış nedir?
Sert bir
satış, güçlü ve agresif olmak ile karakterize bir satış taktiğidir. “Sert
satış” terimi, 1950'lerde Amerika'nın sert satış taktiği ile birlikte ortaya
çıktı. Bu teknik, kredi notum düşük nasıl kredi çekerim bir ürünün satış alanının daha az
doğrudan olma eğiliminde olduğu ve tüketicinin bir satın alma yapmak için baskı
uygulanmadığı yumuşak bir satışın belirgin bir karşıtlığıdır. Sert satışın
etkinliği konusunda çok sayıda çalışma yapılmıştır ve sonuçlar farklılık
göstermektedir. Bazı tüketiciler iyi tepki verirken, bazıları da üretmez ve
bazı kültürel faktörler, birinin zor bir satışla kendini rahat hissedip
hissetmemesi konusunda bir rol oynar gibi görünmektedir.
Reklamda, zor bir satış, açık, doğrudan ve güçlüdür. Net bir
mesaj verir ve ürünü tüketiciye ulaştırmaya odaklanmak ve ürünü satın almak ve
satın almak istemek için ikna etmeye odaklanarak, çevreden kaçınmayı önler.
Televizyon ve radyoda sabit satışlar hızlı konuşma, yüksek ses seviyesi ve
genellikle kör bir stil içerebilir. Baskıda, zor bir satış, noktaya ulaşan
basit, yüksek etkili bir mesaj için gider.
Satış görevlileri de zor satış yapıyorlar. Otomobil
satışçıları ve emlakçıları, bir teklifin ya da promosyonun yakında sona
ereceğini ve tüketicilerin hemen bir satın alma işlemi yapmaları ya da kaybetme
riskiyle karşı karşıya olduklarına inanmaları gerektiğini öne süren sert satış
taktikleri için özellikle kötüdür. Her türlü ürünün satış görevlisi,
tüketicinin satın alma işlemini tamamen göz önünde bulundurma şansına sahip
olmadan önce, hızla bir satışa odaklanan benzer taktikleri kullanır.
Tüketiciler bazen bunu bırakarak ya da ayrılmakla tehdit ederek, satış
elemanını fiyatı düşürmeye ya da anlaşmayı kapatmak için başka tavizler vermeye
zorlayarak bu avantajlarını kullanabilirler.
Bu zor
satış, bazı tüketicilere satılabilir. Bazı tüketiciler araştırmayı ve gerekli
özeni göstermeyi tercih ediyorlar ve opsiyonlarını keşfettikleri sırada baskı
yapmadan bir satış görevlisi ile konuşmak isteyebilirler. Bu tüketiciler, satın
alma yapmak zorunda kalmayı istemedikleri için, baskıya olumlu tepki
vermeyebilirler. Diğer tüketiciler bu satış taktiğini daha az sakıncalı buluyor
ve zor bir satışla birlikte gitmeye tamamen istekli olabilirler; Bazı çok merak
uyandıran tüketiciler, gelir belgesiz kredi veren bankalar daha iyi bir anlaşma elde etmek için
sert satış tekniklerini kendi avantajlarına yönlendirebilirler.
“Sert satış” terimi de tüketicilere referans olarak
kullanılmaktadır. Tüketici gibi görünüyorsa ya da zorlayıcı olacak ve bir satış
yapmak zor olabilirse, tüketici zor bir satış olarak anılabilir. Satış
görevlileri için, sert satışlar sinir bozucu çünkü çoğu zaman bir şey satın
almadan önce veya bazen hiçbir şey satın almadan çok fazla zaman harcıyorlar.
Bu, satış elemanını komisyon ve ikramiye kaybına maruz bırakabilir.
Yorumlar
Yorum Gönder